Rejs dig HELT igen efter stress!

…. med et godt olieregnskab. Olier og fedt er vigtige for vores velbefindende og sundhed, men betydningen er ofte undervurderet i forhold til psykiske lidelser og  stress recovery. At genvinde sin fulde hjernemæssige kapacitet kræver mere end terapi og coaching. Det er konkret fysisk, oplever jeg. Som  ernæringsuddannet har jeg fokus i dén retning også, og ved at fx omega 3 fedtsyren DHA bidrager til en normal hjernefunktion. At genvinde fuld klarhed, overblik og hukommelse efter stress er jo normal hjernefunktion, så hvorfor ikke kigge i den retning også? Jeg følger med i de nyeste ting på området, og har fokus på evidens- og testbaserede løsninger, der er lette for dig at bruge.

Olier og fedt er vigtige – og betydningen ofte undervurderet. Også i forhold til psykiske lidelser og stress. Som danskere har vi gennemgået en periode med fedtforskrækkelse (80’erne) og mange er i dag usikre omkring mættet og animalsk fedt. I dag købes en del færdiglavet mad (brød, pesto, kiks og kager) i supermarkedsmad, hvor det er op til producenten hvilken olie, der tilsættes. Og det kød, den fisk og den mælk, vi spiser, er vokset op på soja, korn og majs. Det betyder alt sammen at der for 95 % af os er opstået rod i vores olieregnskab. Vi er simpelthen forvirrede – og mange har helt givet op.

Beklageligvis har det betydning for hvor godt vores hjerne og øvrige helbred fungerer. Jeg ser god effekt af at bringe balance i fedt og olieregnskabet. At genvinde klarhed, det fulde overblik og den fulde hukommlse kræver ofte også noget andet end coaching og terapi. Jeg kan selvfølgeligt ikke love at det også gælder for dig. Det kan man aldrig, men måske er det et forsøg værd?

e.

  • Omega 3 fedtsyren DHA bidrager til normal hjernefunktion
  • Nogle foretrækker at det sker gennem kosten – andre vil gerne supplere med kosttilskud
  • Bliv klar over fælderne – når du vælger mad – og kosttilskud
  • Hvad skal vi have øje for når vi vælger? Kvalitet

Vil du vide mere, så læs også: